{phocagallery view=category|categoryid=75|imageid=686|float=left}

בעלי המורינגה יש יותר מאשר בגזר, באפונה, בתפוז , בחלב,  אשלגן ,בננה  ,  בתרד.

{phocagallery view=category|categoryid=75|imageid=686|float=left}

המורינגה היא אחד הצמחים השימושיים ביותר בעולם. בכל רחבי האזורים הטרופיים מגדלים עץ מהיר צמיחה זה לצורך אספקת מזון לבני אדם, מספוא לחיות משק, תרופות, צבע וטיהור מים.  המורינגה היא אחד הצמחים השימושיים ביותר בעולם המורינגה היא אחד היבולים המזינים ביותר בעולם. בהשוואה של אחד על אחד, בעלי המורינגה יש יותר בטא-קרוטן מאשר בגזר, יותר חלבון מאשר באפונה, יותר ויטמין C מאשר בתפוז ,יותר סידן מאשר בחלב, יותר אשלגן מאשר בבננה ויותר ברזל מאשר בתרד. העץ, שמוצאו בדרום אסיה, הולך והופך למקור תזונה חיוני באזור זה, שבו גרים רוב האנשים העניים בעולם.

עונת הבציר והשלב בו נמצאו אז העלים היו בעלי השפעה משמעותית על ה תכולה התזונתית של העלים. בעונה החמה-רטובה הכילו העלים רמות גבוהות יותר של נוגדי חמצון , חלבונים, ויטמין A וגלוקוזינולטים; בעונה הקרירה-יבשה נמצאו רמות גבוהות יותר של ברזל , ויטמין C ופנול. הסטייה בין 10 זני מורינגה מכונפת שהתחרו ביניהם על התכולה תזונתית הייתה קטנה, ועל כן הבחירה בזן המתאים ביותר הייתה חייבת להתבצע תוך התמקדות בתכונות הגינון של הצמח ולא בתכולה התזונתית הדומה למדי . העלים הבשלים היו מזינים יותר מהנצרים הרכים וניתנו לייבוש במהירות תוך אובדן תזונתי מזערי בלבד , ואולם הנצרים הצעירים היו מקבץ המשאבים הגנטיים של אורגניזם טעימים יותר לאכילה מהעלים ולכן התקבלו טוב יותר בשוק הירקות הטריים . הבישול הגביר את זמינות הברזל בצמח וחיזק את נוגד החמצון הנוזלי. נוגד החמצון נשמר גם לאחר סימולציה של עיכול . למאמרים